The Sinderella Man.

Jo visst finner jag likheter med askungesagan och det som jag uppfattar som min egen verklighet. Tyvär verkar sagan hakat upp sig strax efter starten.Jag städar, tvättar, lagar mat och skurar spisen och somnar utmattad. För visso har jag likt askungen hjälp av ett antal småkryp. men det liksom blir mer stök än bök för dom. Kanske kommer det bättre dagar. Men med mitt flyt så komer det väl en sagoprins och vill ha mig innan det är färdigt. fyf.. hemska tanke.
Jag vill inte gå så långt som att kalla mig homofob, men jag äter ogärna bananer.

Julen har firats till minne av tomtens födelse och vi har smörjt våra krås så att de fattiga barnen i Afrika fortfarande gråter.(av hunger) Det är lika illa stält med bankkontot  som den övriga världsekonomin. Men för all del känn inte vid det dåliga samvetet, för det viktigaste är ju att vi firat en härlig jul.
Efter som jag själv vet att jag under varje jul begår åtminstonde fem dödssynder, så blev jag inte så förvånad när vår herre valde att bestraffa mig omgående. Jag blev förkyld  (tredje året på raken under en julhel)  Så där stod man med fem kilo skinka två kilo revbensbjäll en halv hektar janson, sill och nubbe. Allt hemlagat och en guda gåva för gom och magkatarr. Och allt smakade bara förkylningssnor.

 Men nu stundar andra tider. Skönt med långledigt, men nu börjar arbetet igen. Kanske får man tillbaka hemhjälpen nu när allt återgår till det normala. Jag kanske till och med kommer att blogga lite oftare i år. Jag vill så här in för det nya året tacka mina trogna läsare. otroligt att jag i går fortfarande hadde sama antal besökare som för tre veckor sedan, trotts att jag inte varit inne själv under denna tid. Ett speciellt tack till er som bemödar er att berika min vardag med komentarer.

Det kommer några riktiga godbitar under året, det kan jag nog utlåva redan nu. jag jobbar på Lingvistik del två, skall lägga upp lite foton och koserier. osv under året. 

HA ETT UNDERBART ÅR det tänker jag ialla fall ha. (hoppas jag)

Kommentarer
Postat av: S

Hahah! Pappa du äger =) Småkryp? Sam och Saga? :D Man kan ju önska iaf!

2009-01-06 @ 21:09:18
URL: http://sannajonsson.blogg.se/
Postat av: berra

Härligt å se att du är tillbaka i samma goda stil ;) Ser framemot mycke underhållande läsning under året! sist men inte minst! Gott nytt år på dig! ;)

2009-01-06 @ 22:37:34
Postat av: Lemmy

Den som väntar på nå gott måste vara tålmodig,

Tur att helgerna nu är av klarade så att vi kan frossa i dina vedermödor i Hå...........

Ha nu en trevlig fortsättning på det nya året önskar Lemmy med familj.....

2009-01-07 @ 16:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0