Bowler Name, Farsan

Stora Bowlardagen
Vistte du att det var bowlingens dag just denna söndag? Man fick bowla gratis i alla sveriges bowlinghallar. Inte nog med att det var gratis,  man fick även experthjälp av vana bowlare.
Så jag packade goffe full med ungar och for till Bollnäs bowlinghall. Vi fick en bana direkt och efter det sedvanliga strulet med att skriva in rätt antal spelare med rätt namn, så drog vi igång en serie. Till att börja med uteblev framgångarna för oss alla. Jag påpekade för Sam att pendla rakt med armen för att inte klotet skulle gå i rännan. Min tur och jag lyckas med att få ner den allra yttersta käglan på vänster sida.
Då dyker det upp en besservisser i klubbtröja och säger  " du måste ha en rakare pendel när du slår" (komande parantes är enbart till Sanna)(Samma gubbe som lärde stina, var det om du mins) Ja Jag vet sa jag och tappade lusten för att spela vidare.
Nästa runda Det går riktigt bra. Men tror du att det duger, nähä. Nu kommer en annan klubbmeserschmit och påstår att jag  praktiskttaget ligger ner när jag slår klotet och det var minsan inte bra. Jag rätar upp min stil till något som känns stelt och onaturligt som efter en kolonsköljning. Braa skriker messerschmiten, medans klotet rullar ned i rännan. Idiot tänker jag tyst för mig själv.
Det börjar så småning om gå lite bättre och poängen börjar bli bättre. Då pajar banan vi spelar på. Där står vi som fån, och tittar på en av de som jobbar där, som far som en ekorre in och ut i maskineriet. ett tag ligger han på rygg mitt i banan med benen spretandes  mot oss. Nu haru changsen tillen riktig strike säger Sam. Nog var jag sugen att slå det där klotet som troligen skulle bli det sista som jag sulle fått gjort i den bowlinghallen.
Men det slutade med att vi fick en anan och mycket bättre bana, skulle det visa sig. Nu kom spärrarna och strikesen på rad. Kanske viste de där så kallade experterna ändå något om bowling.
Hursom hellst kändes det bra att gå ut som segrare, med en sista serie som jag inte behövde skämmas för.

Sam in action, med både huva och luva.


Saga i bästa stil, slår en helikopterskruvad missil.


Nä gott folk nu måste jag nog gå och smörja in ena skinkan med linnement. Si syns.

Kommentarer
Postat av: berra

haha! du skulle låtit klockorna ringa ;)

2009-01-11 @ 21:00:49
Postat av: Sanna

Va fan! Den gubben ska hålla sig till sitt! Hade han gjort det så skulle jag fortfarande äga stina. Partiska jävel, lärde han dig nu också kommer jag ju åka ännu mer på str(i)yk!

2009-01-11 @ 21:16:57
URL: http://sannajonsson.blogg.se/
Postat av: Lemmy

Jaha du, men det kostarpå att ligga på topp!!!!!!!!!

2009-01-12 @ 08:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0