Online and clicking.

När jag var ung var det, Simple minds med låtar som Aliv and kicking. Nu verkar det vara Bill Gates, on line and klicking som gäller. Jag kommer upp till tv-rummet för att kolla hur det går för våra lokala förmågor i körslagetoch möts av denna syn.


Framför tvapparaten sittter mina barn och ser på tv, medans dom surfar på nätet, chattar och skickar ett och annat sporadiskt SMS.
Jag fäller en stor suck och slänger ur mig en mening som innehåller ord som datorer och elektronisk fot boja. Sen går jag ner till köket och gör några ostmackor i ett försök att fördröja mina barns benskörhet.

Själv ligger jag i hårdträning. Varje år anordnas ett klubb mästerskap i pilkastning i Helsinglands Öl Främjande. (HÖF)
HÖF är klubben för god smak, där man brygger, dricker och njuter av maltdrycker av bästa kvalitet. http://www.tresex.se/
är adressen om det låter intressant.
Men åter till klubbmästerskapet. Då skall det drickas öl och kastas pil. Spelet är 501och ölet blir nog  Ale, för att få den där rätta känslan. Jag är övertygad om min duglihet som ölkonsument, men pilkastningen behöver puttsas en aning.
Så nu står jag framför darttavlan med en Oppigårds Starkporter (varu Nr: 1443-01) och slänger pil.
Starkporter_low

Ja det börjar likna något minsann.

Känner här att det är tid för att dra en liten anekdot om alkoholkonsumtion. Det kanske framstår som at jag är väldigt glad i flaskan, men så är nu inte fallet. Jag förespråkar kvalitet framför kvantitet. Det skall vara en riktig kvallitets fylla om det skall vara någon fylla över huvudtaget, enligt min mening.
Hur som haver så kom det sig så att jag hamnade i diskussion (med en stadig virre i ena handen) med ett par som är nykterister, och aldrig smakat alkohol i hela sina trista och förtorkade liv.
De menade att alkohol var skadligt och menligt i allmänhet för människan. Jag hävdade att dom uppenbarligen inte var kvalificerade att diskutera detta då de uppenbarligen inte hade några egna erfarenheter.
Men dom fortsatte och yrade om leverskador och avslutade med att förklara hur många hjärnceller sm dog om man drack ett glas ren sprit.
Jag kontrade å minsida med, Darwins Survival of the fittest, som ligger till grund för hela evolutionsteorin. Dom såg på mig som om jag druckit för mycket. Så jag förklarade vad teorin går ut på.
Om jag dricker en mängd alkohol, så dör de hjärnceller som har sämre förmåga att anpassa sig och kvar blir de starkare och livsdugligaste.
Dom hadde inget motargument och lämnade mig och min wiskey, med en djup suck.
Sensmoralen i denna berättelse håller jag för överflödig.

hörs och syns (mer när jag luftat flaskan)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj, vad snygga jag å Saga va! Hahah.

2009-01-18 @ 09:37:19
URL: http://sannajonsson.blogg.se/
Postat av: Lemmy

DEt var inte bättre för.....

Men nog var man bättre på darten då.....

2009-01-19 @ 08:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0