Hänt i veckan

I Måndags packade jag goffe full i ungar, och for till skyttelokalen för att skjuta pilbåge och träffa lite folk.
Det gick riktigt skapligt för The Jonssons.


På bygget har vi börjat montera fasaden. Vi fick hjälp av en kranbil som lyfte fasadskivorna på plats.
Det tog en förfärlig tid att lyfta upp skivorna, då kranföraren var mycket försiktig. Efter som chefen var med på monteringen, så var siktet inställt på allt annat än lungt och försiktigt, vilket ideligen ledde till diskusioner om hur man borde köra kranen.

Det kom en  en annan kranförare nästa dag och alla var glada och nöjda. (även den gamla kranföraren var nöjd med att slippa leka med oss)
Den nya föraren var Norrman och jag förstod bara hälften av vad han sa. Men men komunikationen fungerade bra med hjälp av lite teckenspråk. När jag var nöjd gjorde jag tummen upp och när jag inte var lika nöjd satte jag upp ett annat finger. Nu blev det en jäkla fart på monteringen och chefen var go och glad.

Men nästa dag var det en ny förare på kranen igen, och han var nybörjare inom sitt yrke. Ja ni förstår vart åt det lutar.
Norrmannen hadde tydligen fått åka till Norge för att lyfta baracker och skulle inte komma till baka den här veckan.
Efter en hel del slit  har vi i alla fall fått upp en 700m2 fasad under veckan.

Idag var det 22 grader minus, och då är det härligt att vara byggnadsarbetare. Någon klagade på att det var allt bra kallt att jobba ute i sådan kyla. Chefen förklarade tt han hadde minsan jobbat i 25- 30 graders kyla under flera veckor, och när det till slut blev lite mildare och bara minus tio grader, hade han jobbat i bara skjort ärmarna. Här kände jag att det är bara att åka med, så jag passade på att inflika en anekdot om  hur  jag minsan åkte moped till grannbyn för att fria då  det var 42 minusgrader. (vilket faktiskt är sant)  Men ingen av våra arbetskamrater ville tro på våra skrönor, så vi la ner diskussionen och lät det vara oavgjort i frågan om vem som var mest hård och manlig.

Men nu är det slut på veckan och det gäller bara att hitta på en ursäkt för att slippa mysa framför lets dance.
Så ha en kempe go ferie, som dom säger i grannlandet.


Dagens outfit  kompletterades med ett extra lager2underställ från Basecamp, samt mössa och vantar.
  Varm jävla jacka från T&P.  Snickar byxa från Fristads.  Jalas Vinterkänga med trampskydd & stålhätta.  Reklam Tshirt från IWABO.  Samt reklam collegetröja från Perssons chakt.

Kommentarer
Postat av: Lemmy

När man nu monterar fasader är det inte varmare om man står på insidan då.....................???



2009-01-17 @ 00:51:03
Postat av: berra

va fan så familjen jonsson åker till skyttelokalen för å träffa folk?! haha!! :P

2009-01-19 @ 03:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0