Om väder och kvinnor bakom ratten.

Vilket härligt väder, det var tidigare i veckan. Annat var det idag minsan. Det har rengnat från morgon till långt inpå eftermiddagen. Det gör väl inget om man är kontorsråtta eller student, och bara behöver Utsätta sig för vädrets makter när man paserar mellan punkt a och punkt b, som båda troligtvis ligger under tak. Jobbar man som snickare däremot är Det en helt annan sak. Då Är man alltid ute och snickrar grund el dyligt när höstrusk och vinter kylan är som värst. och sen, när våren och sommaren kommer så har bygget kommit så långt att man kan börja  med insidan. Det är visst tradition innom byggsvängen att man gör så.

I morgon skall jag ut  och äta och bowla med mina arbetskamrater. så imorgon blir det blött på jobbet igen.
Dom grabbarna vet hur man tömmer en bägare eller 22, så det kan nog bli en trevlig afton. På lördag skall jag gå på konsär med Trio-Treo. Jag har hört dem förr. ser inte fram mot denna tillställning.

jag läste förresten en undersökning om trafikolyckor, här om dagen. Där påstods det att 80% av alla trafikolyckor orsakas av kvinnor.  ?   Jag tycker det låter konstigt. Hur skulle dom kunna orsaka så många olyckor? Rätta mig om jag har fel, men ratten sitter ju inte på deras sida. Ellerhur?

Måste sluta nu. Ska kolla lagret tils i morgon.


Kommentarer
Postat av: Sanna

pappa fuck off. Tjejer KAN köra bil... Dom låtsas bara inte om det. istället kan vi sitta och softa bredvid.

2008-10-16 @ 21:50:31
Postat av: Anonym

Hej:) Sitter du också hemma? Eller har du dragit till bloggalan? :)

2008-10-16 @ 21:56:46
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0