Ursäkta vad är klockan?

Så var det dags igen, Vintertid. Tänk att det skall vara så svårt att komma ihåg hur f..n man skall vrida om klockan.
Trots många sinrika ideer och komihågtips, som trädgårdmöbler som skall ställas fram, ut, in, och tillbaka eller hur det nu var, så är man alltid lika osäker när det bär av på måndagsmorgonen.
Jo jag kom till jobbet i tid idag, så det får väl ses som en framgång. Jag vill här rikta ett speciellt tack till den person som fixade så att datorns och mobilens klocka ställer om tiden automatiskt.  TACK!  Bara detta lilla trix borde få alla neoludditer att konvertera.

När jag ändå behandlar ämnet teknik så kan jag berätta att jag i vecan fick en ny Tv-boxer. Denna aparat är verkligen finurligt uttänkt, man kan (förutom att titta på Tv) spela in, pausa under programmets gång, spola tillbaka och titta igen och sen spola frammåt om man vill.
Kontentan av detta är att man nästan alldrig vet om man tittar på det man tror skall gå på tvn vid en viss tidpunkt. Tankar som "har det som man ser redangått (någon kan ju pausat under kvällens gång) ellergår detta verkligen nu, eller är det en inspelning från igår? Detta gör att man hela tiden måste kontrolera att det som verkar vara just nu stämmer mot tv tablån.
Då har dom kommit på att lösningen heter Boxer-navigator. Vad nu detta är bra till har jag inte riktigt fattat ännu. Men till sammans med de tidigare nämda funktionerna (som antagligen är tillkomna för att höja värdet av att kunna se på Tv) så tappar jag helt fokus på den film eller vad det nu var jag skulle se och jag har sjunker ner i menyträsket. Tillsist är all som det ska och jag vet att jag tittar på avsett program i realtid. Då låser sig boxhelvetet och jag finner mig stirrande på en frusen bild av pixlar och almänt sudd. Då är tydligen det enda alternativet att dra ur sladden och starta om hela skiten.
Vid det här laget har jag missat halva filmen. Men vad gör det teknikens under gör ju att jag kan spola till baka. Men se det går minsan inte för jag hadde ju dragit ur sladden. Man måste bara älska den nya användarvänliga tekniken.
Det var bättre förr, då hade man bara två kanaler att hålla reda på.

Måste dra. Ska kolla om det är, har varit ,skall bli, något sevärt  på Tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0