Jag förkastar verkligheten, och ersätter den med min egen,

Det är finanskris i världen.
Men inte hos mig. Tre löneutbetalningar denna månad, plus en halvårsbonus som inte behöver skämmas för sig.

Arbetslösheten ökar.
Men jag arbetar hårdare än någonsin. Har i veckan gjutit en betongplatta på 3500 m2, ca 600 m3 betong gick det åt.
Hann även med att armera, riva form, bygga termomur, byta snus och pilla navelludd.

Barn svälter i världen.
Men jag är kockarnas överman och kökets härskare. Så när dom andra har FINDUS färdigrätter till matlåda, äter jag  örtkryddad helstekt fläskfile med hemkokt bearaissås och en kompott av höstens rotfruktsskörd.

I går var fisar bara äckliga svavelväteförreningar.
Men i dag visar det sig att forskare kommit fram till att detta fenomen är bra för blodtrycket. Med andra ord så om jag lägger av en riktig rökare i rastkojan, så kan jag bemöta mina klagande kolegor , med att jag bara bedriver företagshälsovård.

Australien med flera lider av svår torka.
Men mitt barskåp är välfyllt, om än det försunnit någr clentiliter under skrivandetsstund. Vill varmt rekomendera min egen form av höstmys. Införskaffa en flaska, st Peters creamy stout (varunummer 1671) samt en  fin singel malt wiskey tex. Cragganmoore 12 y (varunummer 413) Slå upp ett glas av vardera dryck och låt växelvis wiskeyns ljumma värme kontrasteras av ölets crämiga svalka. Luta dig till baka och låtsas att du är en äkta conesör, bli smått patetisk och lycklig.

Globalwarming.
Men jag är cool.

Ibland är mitt liv avundsvärt, men det brukar gå över.  Måste dra. Hej.

Ps.
 Sam hade flickvännen på besök idag, vilket fick mig att minnas den här lilla historien.
Jag vill för säkerhetsskull påpeka att denna anekdot, inte har något som hellst att göra med hans val av flickvänn.

Sålunda tilldrog sig denna episod i badet, där den lille sonen upptäcker sin skruv, var vid en adekvat undersöking av denna utförs. Frågande ser han på sin mor och säger,.
-Är det här hjärnan?
-Nej min son, inte än på några år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0