Kverulationer.

I somras hade vi en hankatt, en kaninpojke och en taxtik, samt en del övriga mysko husdjur i akvariet.
det räckte väl så bra tyckte jag,  Tre månader senare  och med facit ihand visade det sig att jag tyckte fel.
Idag är vi lyckliga ägare till ytterligare 10 kaniner 4 katter. inte illa pinkat när man medvetet valt handjur för att undvika föryngringseländet. Det började med att det dök upp en främande katt på gården. Givetvis skullehon promt flyttain hos oss. Med bullari ugnen, som det visade sig snart vara redo att servera, togs den hemlösa in i familjegemenskapen.

Sen fortsatte det med att Sagas kompis skulle ha sin kanin här en stund. Ja Norpan (vår kanin) var ju så eeensam enligt saga. Norpan tog verkligen vara på de tillfällen till umgänge som gavs, om man så säger. Sen skulle tydligen en tjej i granbyn flytta till New York, avalla ställen. Där kan man tydligen inte ha en kanin? så självklart skulle den bo hos oss.
Han heter Jonsson, ett passande namn på en ung Kaningosse i sina bästa årkan tyckas. Men icke, för här omdagen kommer saga inrusande med andan i halsen och skriker
- JONSSON HAR FÅTT BARN!!! Gissa om jag blev förvånad.
- Det är nog inget mot vad han blev, svarar jag och tänker tyst för mig sjäv "FY FAAN" och lägger sedan till ytterligare ett antal väl valda invektiv, till min på började tanke.

Ja så kan de gå när inte haspen är på. så i dags läge närmar sig summan av utgifterna för djurfoder, Botswanas Bruttonationalprodukt. Snacka om att man upplever den rådande ekonomiska krisen på första parkett. Ja tyvärr får det nog bero med visiterna till Sundsvall ett tag.

Men Saga skall ha en eloge för hur hon sköter sina djur. hon sköter dem helt oklanderligt och alldeles själv.
Det kan i och försig bero på att jag hotat att ta med mig hagelbössan, om jag måste sköta hennes små älsklingar. 

Nä det skjuts för lite...

Nä Nu hör jag en nattmacka som ropar mitt namn. Måste dra.

Föresten är det någon som vill ha en kanin?

Kommentarer
Postat av: sagiis

haha ! du äger på att skriva blogg...

Men du har då aldrig hotat om bössan iaf

2008-10-15 @ 21:03:45
URL: http://sagajonsson.blogg.se/
Postat av: Sanna

haha håller med saga. mycket roande

2008-10-15 @ 21:18:09
URL: http://sannajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0