Äntligen måndag.

Tänk att man fick sin dotter och klä sig i mina cykelbyxor och gå på krogen i cykelhjälm.
Det var för visso halowenparty men ändå. Jag kan säga som så att jag har aldrig sett någon som paserat puberteten och fortfarande kunnat bära cykelhjälm och se ut som att man fortfarande är någon som tas på riktigt allvar. Lägg där till ett par tajta cykelbyxor i något spandexliknande material med Crecentlogga på benet, och man ser ut som en komplett idiot. men vad gör väl det när man är ung och galen.

Själv genomförde jag helgens festlighet med grace och bravur. jag drack endast finöl i måttliga mängder, ur glas, som förvisso tenderade att gå mot den  mörkgröna och flaskformade modellen fram mot aftonens slut.
Jag konverserade artigt och lågmält med min omgivning under det att den första maltdrycken smorde gomlädret, för att senare tvingas att höja min ljuva stämma till ett falsett liknade orerande om diverse osamanhängande plattityder.
Jag drog mig tillbaka, tog mig hem och la mig till sängs, innan någon annan behövde utföra dessa sysslor åt mig.
Kort sagt en rätt misslyckad prestation som inte kommer i närheten av mitt personbästa.

Men jag vaknade i alla fall pigg och rask och tog itu med dagens sysslor. Bytte en glödlampa på firmabilen. Hur fan kan en mordern bil var konstruerad så att man måste ha, en tvåårings storlek på händerna, en förskollärares tålamod samt förmågan att lösa Rubiks kub, bara för att byta en glödlampa? Men det kanske är så de vill ha det dom där baguettälskande rövinspimplarna som bygde bilen.

När jag ändå var i farten så kollade jag lysena på golfen. "den skall besiktigas" Givetvis hade det slocknat en lampa i bakljuset. Tänkasig det var inga som hellst problem att byta denna lillatingest. Tacka vet jag tyska ingengörer som med diciplin och starkaverb kan bygga riktiga bilar.
Men säg den glädje som varar, tyvär vägrade lampjävln lysa ändå. Så fram med mätinstrument och elscheman. Efter en tämligen god stund konstaterade jag att det inte fans några fel i kablagen, och hade jag bara ström så  skulle allt varit bra
Jo  det var då jag kom på att jag borde nog kollat säkringen först. Men som sagt sådana mistag kan ju hända när det är söndag.

I morn är det fackmöte. När det mötet är slut, kan man då säga att det är fack off?
Måste sova på det. God natt.

Kommentarer
Postat av: S

Tack pappa, tack. Hahaha!

2008-11-03 @ 20:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0