Snart är det jul

Men de är lungt . jag har i stort sett handlat alla klappar och beställt skinka.
tro inte att jag är en såndär julmissbrukare som flippar ut helt och hållet bara för att det lider mot jul.
Nej tvärt om. Efter att tvingats genomlida tidigare jular med total julbonanza, har jag trappat ner firandet till en tämligen enkel men trivsam tillställning. Förut firades det jul som Gustav Svenson i Svenson Svenson Firar jul, och jag menar verkligen att det verkligen var som i tv seriens version av firandet av tomtens födelse osv. Jag skrattade inte ens när jag såg ovan nämda program en jul för några årsedan, då jag mistog det för en dokumentärfilm. Jag insåg först efter att särskådat tvtablån, att detta program varit en komedi.

I år blir det lungt och fint, gröt, skinka och sill. Allt hemlagat på de traditionella viset, för att få det bästa resultatet. En brasa i öpna spisen, och ett fåtal men välvalda julklappar under granen som jag hugger själv. Sedan kan det nog hända att man slår upp ett glas St Peter´s Cream Stout och en Cragganmore "Wiskey" för matsmältningens skull, och bara njuter av att vara ledig.

Besiktigade bilen i dag. När besiktningsmannen var klar och trumpet konstaterade att bilen hade klarat besiktningen, så sade han till mig. Köp en lott. Det gjorde jag men det blev ingen vinst. Men Goffe rullar ett år till om gud vill.

Hade i snögloppet. Det är kul att jobba utomhus.

Kommentarer
Postat av: Sanna

HEJA GOFFE!

2008-11-19 @ 09:32:45
URL: http://sannajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0