Fars dag

Som av en händelse så börjar  farsdag med ordet Fars.

Fars är en typ av komedi som bygger på situationskomik. I en fars är karaktärerna oftast trovärdiga personer som hamnar i en knipa och tvingas ta till lögner som sedan mynnar ut i en lång rad förvecklingar och missförstånd. Farser måste spelas i ett snabbt tempo för att inte eftertanken ska hinna ikapp och ta död på den oftast osannolika intrigen.

Ja det där käns som om det var hämtat direkt ur verkligheten. Och visst är det en fars att vi skallf ira fars dag med slipsar och kalsonger. Anledningen till firandet så här i Noveber är nämligen den att handeln går dåligt under den här delen av året. Så jag sa ifrån mig allt upvaktende även i år. Det blev nu för visso kakor och mjölk på sängen, men det kan accepteras då kakorna var hembakta.

Näe mina barn och andras ungar. Om far förtjänar en slips så köp för all del den åt honom. Men skulle det vara så att far   har förtjänat din upmärksamhet mer än den lokala herrekiperingen, så föreslår jag att ni talar om för er gamla far att betyder något för er. Denna gåva är både enkel och framför allt gratis, och kommer troligen att plockas fram ur minnet oftare än slipsen plockas fram ur garderoben.

Uch vad jag låter ensam och övergiven. Det var inte meningen. kanske kommer det en roligare blogg någon anan dag.
Jag försöker at lätta upp det med en rolig historia.

Två pojkar satt och pratade om livet.
- igår fick farsan en jävla smäll av, morsan bara för att han var i vägen i köket.
- Ja vart fan är världen påväg? Vad i härrans namn hadde han i köket och göra?

Måste dra, ska på farsdagsfika hos mor ?????

Kommentarer
Postat av: lemmy

Fick far någon strypsnara att hänga i garderoben?????

Hoppas att fikat smakade bra....

2008-11-11 @ 22:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0