Lingvistik del 1

Vårt idiom, premissen för all interaktion i orerande format. Denna skänk av gudar skall lovprisas i denna absurda idiografi. Sitter i mitt rurala residens och reflekterar över hurvida gemene man exmerar de lingvistiska potensial han besitter. Vilken opulens att få optera bland ordens signifikans och fasonera de verbala uttryck, som sedemera fraseras med välbehag inför dina begeistrade åhörare. Må hända att du evalueras och får epitetet imbicill, av det odemaskerade auditiva publikum du fabulerat inför. Ignorera att du ses som en different och räds icke. De blottar dock enkomt sin egen indolens. Låt ditt tungomål florera, och akumulera de tal du percipierat i favör för din vokabulära mammon. Berika ditt kabinettsbibliotek med konkordnser och logogryfer. Expandera ditt lingvistiska kunannde medans du fekalerar, så åtnjuter du tillfredsställelse både för själ och lekamen Den som äger ordets makt, har många vasaller. Men var hovsam ty... "Det en gång sagda blir alltid sagt och står till tidernas slut, och ingen ångestnatt har makt att plåna det ordet ut. Men sällsamt är, att ett enda ord kan kväva det vackra vi minns och göra vår skiraste dröm till jord, tills ångern ensam finns." ( Karin Boye ) Nä nu orkar ni nog inte med mer ordbajseri, så jag delar upp denna blogg i två delar. Jag lovar att nästa del kommer att bli betydligt mycket begripligare och intressantare. PS Det gick inte att få in någon bild på dagens outfit i dag. Men den är ialla fall den samma som tidigare och jätte blöt.

Kommentarer
Postat av: lemmy

När jag nu försökte att läsa ditt ordbajseri så slog det mej att du måste ha för mycket fritid....

2008-12-04 @ 09:51:59
Postat av: Någon.

Din poesi är så vacker, den får mina ögon att blöda.

2008-12-04 @ 16:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0