Ankomst lucka, lucka, morgon och lucköppning.

Det är hektiskt så här inför jul. Man har lite svårt att hinna med att blogga.
 
I veckan som gått har jag hunnit med att skotta en heldel snö. Nu får det fan var nog med snö tycker jag. Visst är det vackert och så, men det överskuggas av allt pulsande i djupsnö hela dagarna.

Man vaknar och börjar dagen med att skotta fram bilen, fortsätter dagen med att på oplogade vägar försöka ta sig till jobbet.
Väl på jobbet så måste man skotta fram sin arbetsplats och det byggmaterial man skall ha under dagen. Vid det här laget är man redan framme vid dagens första rast.
Man går in och sätter sig i värmen och all snö som följt med in på kläderna smälter. När  man sedan kommer ut igen så fryser eländet till is och samlar på sig ännu mer snö.
Nu är det dax att skotta fram sin arbetsplats i gen, för det har ju kräksnöat hela morgonen.
När man upprepat denna cykel några gånger under dagen så är det äntligen slut på arbetsdagen.
Dyngblöt av smältsnö och svett, upptäcker man att bilen åter måste skottas fram.
Halkar iväg hemåt (vägen är fortfarande oplogad) svänger in på hemköpsparkeringen och kör fast. Ja ni som  läser min blogg vet vad jag tycker om ovan nämda parkering, och det blir ju inte bättre av att dom inte skottar eländet.

Hällbo vägen är givetvis inte snöröjd sen förra torsdagen vilket har resulterat i att det är otroligt knöligt och spårigt.
I 50 km/h skakar jag och min bil fram, i hjulspår som är så djupa så att ingen sett något liknande sedan lilla huset på präriens tid.

Är det inte fördjävligt att det skall vara på detta viset? och till råga på allt så kommer denna vinter efter en sensommar/höst som varit den nederbördsrikaste sen Noak strandade på Arrarat.

Men emellan allt elände så har jag hunnit med annat elände. Jag har tillexsempel fått stopp i avloppet, stukat höger stortå och skjutit mig själv i handen med spikpistolen. Det är nog bra att Sanna valt att utbilda sig till sjuksköterska i alla fall, kanske kan man få henne att välja inriktning mot akuta olycks fall?

Hårt slit skall belönas i någon form. Formen av belöning blev att firman bjöd på ett julbord på kockens i alfta.
Där fans gott om gratis mat och dryck, vilket vi utnyttjade efter bästa förmåga. senare på kvällen var det uppträdande med Janne Krans som sjöng,spelade och drog fräckisar på en sådan nivå  att julskinkan rodnade. Nåväl, kul var det och sent blev det....även i morse. Ock det kan tilläggas att stopp i avloppet och  julbord inte är en så bra kombo.

Måste sluta nu. Ska över till grannen på en snabb visit igen.

Dagens.. ja så gott som alla dagars outfit. Funderar på om jag skulle byta till vadarstövlar i stället.
  Varm jävla jacka från T&P.  Snickar byxa från Fristads.  Jalas Vinterkänga med trampskydd & stålhätta.  Reklam Tshirt från IWABO.  Samt reklam collegetröja från Perssons chakt.

http://www.jannekrantz.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0