Ge fan i våran jul!

Efter som min kolega tydligen tröttnat på mitt orerande och helt enkelt slutat att lyssna på de råd och visdommar, som jag så frikostigt delar med mig, så pratar jag mest med mig själv nu för tiden. Men jag lyssnar även på radio en hel del när jag jobbar. Den kanal jag valt är av den reklamfinansierade sorten.
Reklam kan man verkligen tröttna på så där i allmänhet, men i bland blir man bara förbannad. Just nu pumpas medelandet ut från ett av världens mest kända varumärken, att det är dom som för knippas med en riktigt härlig och lyckad jul. Nu får dom tamefan ge sig på....
Just det.. Det är möjligt att tomten dricker Cola och äter på Mc donalds i USA, men här i          norden äter han tamefan julgröt och dricker must! För övrigt  kommer han inte i en lastbil fylld med läsk, utan kör rensläde och delar ut julklappar.

Coca-Cola  är troligtvis en av de drycker som säljs mest i hela världen. Men en gång för några år sedan upptäckte någon att försäljningen dalade i början av December i lilla Sverige. Detta kan tydligen inte accepteras. Så nu får vi stå ut med   C-Cs förtvivlade rop på hjälp till ökad omsättning och vinst, under julförberedelserna. Detta trots att var man/ kvinna med något så när sunt förnuft borde veta att det är vi som har rätt och dom som har fel. Jag menar att de flesta vet väl att tomten bor någon stans här i faggorna, så vi bode ju veta bäst. Så jag föreslår at gemene man uppsluter i en Cola bojkott, som räcker ända fram till påska... då vi spontant övergår till påskmusten och ytterligare åderlåter den röda drakens inkomster från vårt hörn av världen.

Att Coca-cola company lägger sig i kulturella avvikelser är för övrigt inget nytt. Enligt hör sägen så var det på det viset att C-C Co gjorde en global försäljningsanalys, och uptäckte en by i papanyagenea, där försäljningen var otroligt dålig. Man skickade en representant från C-C, till byn och han får träffa byns hövding. Representanten frågar hövdingen varför de inte dricker cola.
-Why don´t you drink coca-cola in this village?
-Because we are canibals, and we drink Fanta. Fanta is the best.
-So you men that Fanta goes better to human flesh?
-Yes, Fanta is the best.
Representanten funderar något chockad på det han hört och frågar sedan nyfiket.
-Do you eat the whol boddy, or just the best parts of it?
-We eat everything, and we drink Fanta. svarar hövdingen med ett stort leende.
Representanten funderar ytterligare en stund och frågar.
-Do you eat "the thing" (han visar ett tecken som syftar på det manliga könsorganet) and drink Fanta to it.
-Hell NO. everybody knoves that things goes better with Coca-Cola. svarar hövdingen.

Det är tur att mitt modersmål inte är engelska

Kommentarer
Postat av: Lemmy

Jaha du... Dom som pratar med sig själva brukar vist få dom bästa svaren med......

2008-12-14 @ 15:38:06
Postat av: berra

nu får du allt ta å börja skriva igen ;) va ett bra tag sen

2009-01-02 @ 19:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0